Consum

NOVETATS

Ves enrere Presentació de nous recursos educatius en matèria de Consum. València, 20 de febrer de 2018

Presentació de nous recursos educatius en matèria de Consum. València, 20 de febrer de 2018

En la perspectiva de la celebració, el pròxim 15 de març, del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, el director general de Comerç i Consum, Natxo Costa, ha presentat en l'IES Lluís Vives de València, els nous materials didàctics per a un consum responsable de les noves tecnologies.

 

A l'acte han assistit alumnat i professorat del centre i representants de l'AMPA i s'ha comptat amb la participació de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent i el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà.

 

En la seua intervenció, la vicepresidenta ha destacat la importància de triar els productes i serveis que es consumixen no sols basant-se en la seua qualitat i preu "sinó també pel seu impacte ambiental i social", convertint la compra i el consum en un acte responsable.

 

Per la seua banda el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha subratllat que l'era digital "ens exigeix més que mai convertir-nos en consumidors responsables amb un esperit crític que ens faça mantindre una actitud reflexiva davant del consumisme compulsiu en Internet, i que evite que caiguem en el mal ús d'aquestes tecnologies".

 

El fil conductor dels vídeos és la idea de "Consum Academy" una acadèmia de consum formada per quatre jóvens youtubers que han optat per esta nova manera de presentar els continguts.

 

Els objectius que es plantegen en estos materials didàctics són: facilitar un diàleg intergeneracional, oferir unes pautes de comportament, especialment per al consum de tecnologia i el consum amb la tecnologia i tots els seus derivats, obrir la pedagogia en consum a noves gramàtiques visuals, educar la mirada mediàtica, crítica i informada i fer servir el diàleg i el debat com a tècnica didàctica bàsica per acostar-se a estos temes.