Nota de premsa

La Generalitat impulsa un programa que permetrà a xicotets municipis contractar personal per a reforçar la prevenció d'incendis forestals a la Comunitat

07/12/2017
La Generalitat impulsa un programa que permetrà a  xicotets municipis contractar personal per a reforçar la prevenció d

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat el procediment operatiu signat aquest dijous pel Servef i per l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències que possibilitarà a ajuntaments de xicotets municipis de la Comunitat Valenciana la contractació d'un total de 744 persones per a constituir unitats de prevenció de riscos d'incendi forestal en aquests municipis.

Tal com ha explicat el cap del Consell, es tracta d'una acció "transversal i de treball conjunt" tant entre distints departaments de la Generalitat com entre els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió directa d'11 milions d'euros per part del Servef i una altra de 4,5 milions d'euros des d'Emergències, que aportarà l'equipament de les unitats de prevenció.

El programa, que suposarà 744 noves ocupacions, permetrà que cada una de les 182 entitats locals que ja s'hi han acollit tinguen brigades forestals abans que acabe l'any. "Tots els municipis de la Comunitat Valenciana amb més massa forestal tindran, durant els sis mesos d'hivern i primavera, brigades que treballaran per a millorar la capacitat de resposta als riscos", ha indicat Puig en relació amb això.

"Aquesta acció promourà clarament una situació mediambiental més positiva", ha assegurat el president, qui a continuació ha fet una crida a la ciutadania valenciana i als mitjans de comunicació perquè s'impliquen en la tasca de "minimitzar al màxim l'acció devastadora dels incendis".

Cada unitat de prevenció estarà composta per quatre persones i treballarà sota la direcció de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. Amb aquesta iniciativa es potenciaran sinergies que permeten combatre tant la desocupació com els incendis forestals, qüestions que -com ha remarcat Puig- són "fonamentals" per al Consell.

El programa ha prioritzat dos criteris fonamentals en la selecció dels municipis que s'hi podien acollir: que hi haja un risc de despoblació, d'una banda, i que siguen zones amb risc d'incendi forestal i prioritat operativa en l'extinció d'incendis, per una altra. En total són 214 els municipis de la Comunitat Valenciana que compleixen amb els requisits: 52 a Alacant, 98 a Castelló i 64 a València.

Tal com ha destacat el president, aquesta decisió s'emmarca dins de l'estratègia impulsada per la Generalitat per a combatre la desigualtat territorial que hi ha a la Comunitat Valenciana, recollida en l'Agenda Valenciana Antidespoblament (Avant).

Aquest pla, en què el Govern Valencià vol involucrar tant els ajuntaments com el sector privat, tracta de pal·liar la despoblació que afecta determinades comarques d'interior de la Comunitat Valenciana i contribuir a superar la desigualtat entre la ciutadania.

El cap de l'executiu valencià ha incidit també en el caràcter "profundament municipalista" de la Generalitat i ha recordat que l'aliança amb els ajuntaments valencians en matèria d'ocupació ha significat només l'any 2017 una inversió de més de 200 milions d'euros en diversos programes com Avalem Joves.

Per a Puig, és una mostra que es tracta "d'una vinculació productiva" que ha ajudat "a milers de persones a trobar treball, a tindre la primera experiència laboral o a millorar el seu lloc".

El procediment operatiu ha sigut subscrit pel secretari autonòmic d'Ocupació i director general del Servef, Enric Nomdedéu, i el director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel. En la signatura han estat presents també el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián.

Arxius relacionats