Nota de premsa

Climent ressalta la importància que el consum es realitze 'tenint en compte valors ètics, ecològics i socials, a més del preu i la qualitat'

05/10/2018
Climent ressalta la importància que el consum es realitze "tenint en compte valors ètics, ecològics i socials, a més del preu i la qualitat"

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha ressaltat la importància que "el consum de productes i serveis es realitze tenint en compte valors ètics, ecològics i socials, a més del preu i la qualitat".

Rafa Climent ha assistit amb el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, i al director de Negoci-Màrqueting de Caixa Popular, José María Company, a la presentació de la campanya de sensibilització per al foment del consum responsable, 'Canviar el món comença per tu', posada en marxa per la Unió de Consumidors i Caixa Popular.

El conseller ha apel·lat a la necessitat de "conèixer la història que hi ha darrere de cada producte, la seua forma de producció, l'origen de les matèries primeres, així com de ser conscients del que implica realitzar un consum responsable".

Així ha posat com a exemple que decisions com optar pel consum de productes de proximitat suposen comprar productes frescos i moltes vegades ecològics als nostres agricultors, que "són sinònim de qualitat i que contribueixen a la sostenibilitat del sector".

També s'ha referit a la decisió d'utilitzar envasos retornables o reutilitzables, i al reciclatge de productes, que suposa posar en pràctica l'anomenada "economia circular", que tanca el cicle de vida de productes, serveis, residus, materials, aigua i energia .

Rafa Climent ha emfatitzat el poder que tenim els consumidors. "Amb les nostres decisions de consum, i recolzats pel gran impacte de les xarxes socials i en plena era de la comunicació, tenim una enorme capacitat per influir en les empreses i obligar-les que adapten les seues formes de producció i els seus productes als estàndards de responsabilitat social i ambiental que demana la societat en el seu conjunt ".

En aquest sentit, el conseller ha recordat la importància de la conscienciació i de campanyes com la de la Unió de Consumidors, perquè "la nostra societat estiga formada per cada vegada més persones consumidores, responsables, exigents i crítiques".

Arxius relacionats