Nota de premsa

Economia preveu el desenvolupament de 62 accions de promoció a l'exterior per a captar noves oportunitats de negoci

11/02/2020
Economia preveu el desenvolupament de 62 accions de promoció a l"exterior per a captar noves oportunitats de negoci

- El 31% de les accions previstes són missions de compradors, amb la previsió de 400 empreses convidades en 2020
- El congrés Go Global canvia de dates i se celebrarà els dies 2 i 3 de juny de 2020



El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha mantingut aquest matí una trobada amb els mitjans de comunicació per a informar sobre el Pla de Promoció Exterior desenvolupat per Ivace Internacional per a captar noves oportunitats de negoci.

En la seua intervenció, acompanyat pel president del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana, Jose Vicente Morata, i la directora territorial de Comerç i d'ICEX València, Cristina Martínez, Rafa Climent ha qualificat la internacionalització "com una aposta estratègica en un món globalitzat en el qual podem accedir a infinitat d'oportunitats".

A l'espera de les dades anuals d'exportacions i amb les xifres del període gener-novembre de 2019, el conseller ha afirmat que "mai abans les empreses valencianes havien exportat tant" fins i tot en un context d'incertesa. D'ací el compromís de la conselleria per estar al costat de les empreses, "oferint un suport útil a les empreses" a través de serveis, assessorament i ajudes econòmiques entre altres.

Entre les eines que la Conselleria d'Economia posa al servei de les empreses valencianes destaca el Pla de Promoció Exterior, que enguany contempla el desenvolupament de 62 accions amb l'objectiu de captar nous clients i noves oportunitats de negoci per a les empreses.

El Pla de Promoció Exterior, amb una dotació de 630.000 euros per a 2020, està desenvolupat per Ivace Internacional després de conéixer les accions de promoció que plantegen tant l'ICEX com les Cambres de Comerç. Les accions proposades són el resultat d'una posada en comú entre les qque proposa la Xarxa Exterior i les Associacions Sectorials, a les quals se'ls fa una consulta pública.
Rafa Climent ha explicat que el Pla, amb el desenvolupament de dos accions setmanals durant tot l'any, persegueix promocionar tots els sectors tradicionals de la Comunitat Valenciana i apostar pels nous sectors emergents, així com utilitzar el potencial de la Xarxa Exterior de la Xarxa de l'Ivace per a plantejar accions en aqueixos mercats.

A més, contempla la realització d'accions en aquells mercats amb acords de lliure comerç amb la UE per a explorar noves oportunitats.

Desglossament d'accions

El 31% de les accions previstes amb missions inverses de compradors, "amb una previsió de convidar a 400 compradors en 2020", ha afirmat Climent.

Es tracta d'una línia de treball que es torna a potenciar en 2020. En aquest sentit, Climent ha ressaltat l'aposta de la Conselleria per donar suport als certàmens firals internacionals celebrats en la Comunitat i recuperar aquells que havien eixit del nostre territori com és el cas de Fimi i Tèxtil Hogar.

El 29% de les accions tenen com a destinació Europa, amb 4 accions específiques a Regne Unit amb les quals es respon a l'interés despertat pel Brexit.

La Unió Europea, on es dirigeix el 62% de les exportacions valencianes, concentra fins a un terç de les accions previstes en 2020.

El 16% de les accions es dirigeix a Amèrica, consolidat com un mercat d'interés per als productes de la Comunitat. D'especial interés són aquells països amb els quals la Unió Europea ha subscrit recentment Acords de Lliure Comerç, com el Canadà o Mèxic, on aquests acords facilitaran a les empreses de la UE la possibilitat de concórrer a la contractació pública d'aqueixos països.
Àsia també concentra un 16% de les accions per tractar-se de la zona majors perspectives de creixement econòmic, mentre el 8% de les iniciatives plantejades es dirigeix a Àfrica, la segona àrea geogràfica més dinàmica del món.

Estreta col·laboració

Per la seua banda, la directora territorial de Comerç i de l'ICEX València, Cristina Martínez, ha destacat la posada a la disposició de la infraestructura de l'ICEX en els mercats exteriors per a potenciar les accions plantejades i ha destacat la línia de treball basada en la col·laboració constant.

El president del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana, Jose Vicente Morata, ha destacat la consolidació de la internacionalització de les empreses valencianes, amb unes xifres dinàmiques d'empreses exportadores regulars així com l'important avanç en la diversificació de mercats.

Així mateix ha insistit en la importància de "caminar unides" les tres institucions per a "fer fàcil allò díficil" i recolzar en tot moment a les empreses valencianes.

Una de les accions emblemàtiques organitzada conjuntament per les tres entitats-Ivace, ICEX i cambres - és el congrés Go Global, que enguany canvia les seues dates i se celebrarà els dies 2 i 3 de juny.

Arxius relacionats