Nota de premsa

El telèfon de la Conselleria d'Economia Sostenible 900 35 31 35 atén en dos dies més de 1.300 persones amb dubtes sobre la seua situació laboral

25/03/2020

- Labora atén també les persones desocupades a través de dues línies de WhatsApp, el correu electrònic labora@gva.es i les xarxes socials @GVALabora
- Des del 16 de març s'han atés prop de 4.400 whatsapps i 800 correus electrònics



El telèfon 900 35 31 35 d'atenció que ha habilitat la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a resoldre els dubtes d'empreses, comerços, autònoms i treballadors i treballadores amb motiu de l'estat d'alarma ha atés durant dos dies més de 1.300 persones amb dubtes sobre la seua situació laboral.

El telèfon 900 35 31 35, posat en marxa el 16 de març passat, també atén des de dilluns persones desocupades de la Comunitat. Durant les 24 hores del dia ofereix informació sobre aquelles qüestions d'àmbit laboral o empresarial (no sanitàries) que puguen sorgir a empreses, comerços, persones autònomes i desocupades.

Cal recordar que, en cas que la resposta en aquest servei d'atenció telefònica no poguera ser immediata, per les particularitats o especificitats de la consulta, la persona interessada pot facilitar el seu correu electrònic i se li enviarà la resposta tan ràpidament com siga possible.

Quant al tipus de consultes, la gran majoria dels dubtes són respecte a les prestacions que els corresponen a les persones que s'han vist afectades per un ERTE. Des que va començar l'estat d'alarma a la Comunitat Valenciana s'han presentat 14.996 expedients de regulació d'ocupació temporal que afectarien 98.643 treballadors i treballadores.

A més de l'atenció telefònica, des de la Conselleria d'Economia Sostenible s'ha intensificat l'atenció ciutadana per a poder respondre els dubtes que aquesta situació excepcional ha generat.

D'aquesta manera, Labora ha intensificat l'atenció a les persones desocupades a través del correu electrònic labora@gva.es, dos canals de WhatsApp i les xarxes socials @GvaLabora. Així, des del 16 de març, s'han atés prop de 4.400 whatsapps i 800 correus electrònics, cosa que ha implicat que el funcionariat que atén aquest servei treballe en festiu i més hores des de sa casa i amb els seus mitjans personals.

La Conselleria ha multiplicat, a més, l'edició d'imatges i vídeos que puguen resoldre els dubtes i aclarir la situació a les persones que estan sense treball en aquests moments.

Alguns dels continguts que més consultes han rebut són els vídeos i les informacions sobre consultes freqüents, que es poden consultar a través de la web del COVID-19 de la Conselleria d'Economia Sostenible (consulteu ací) o els de Labora (https://www.youtube.com/watch?v=4Ew90NbdGuY&t=6s ) i la guia de respostes freqüents, que ha tingut prop de 6.300 descàrregues (consulteu ací).

Quant a les xarxes socials, destaca que durant aquesta crisi el nivell de resposta s'ha incrementat un 14 %, el que es tradueix en una mitjana de temps de 17 minuts d'espera per consultes.

El Twitter de GVALabora ha rebut 10.000 visites al perfil i
394 seguidors nous aquest mes de març. Pel que fa a Facebook, cal destacar que només el 16 de març va rebre 651 'm'agrada' i ha arribat a 95.351 persones amb les publicacions d'aquesta setmana, i 3.200 nous des de principi de març.