Nota de premsa

Labora prioritza la conciliació familiar i el teletreball en la reincorporació presencial del seu personal

05/06/2020

- Labora ha continuat oferint els serveis d'orientació i formació per a l'ocupació de manera telemàtica
- El Servei d'Ocupació ha multiplicat els seus canals per a poder garantir a la ciutadania informació sobre els processos d'inscripció



Labora prioritzarà la conciliació familiar en la tornada del seu personal al treball presencial i, d'aquesta manera, el teletreball continuarà sent una de les principals opcions per a les persones funcionàries del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, ja que permet la incorporació progressiva al treball presencial, així com la realització de les seues tasques a les persones que, per motius de conciliació o vulnerabilitat, veuran, per tant, ajornada la tornada al lloc de treball. D'aquesta manera es garanteix la prestació de serveis de tota la plantilla de personal de Labora.

La incorporació presencial al treball del personal s'està desenvolupant de manera gradual, d'acord amb les condicions dels espais i les tasques que cal desenvolupar, de manera simultània al condicionament dels espais de treball per a garantir tant la salut i la seguretat de les persones treballadores com de les usuàries dels serveis.

En tot moment, i especialment en un moment de crisi com aquest, Labora treballa per a ser un exemple en la posada en pràctica de les mesures de conciliació familiar i laboral, garantir la prestació de serveis a la ciutadania i la seguretat i la salut tant del seu personal com de les persones usuàries dels seus serveis.

En aquest sentit, cal recordar que Labora, poc abans de la crisi sanitària, va publicar un informe amb la col·laboració del 'think tank' Autonomy que va obtindre una àmplia repercussió i que avançava el teletreball o la setmana laboral de quatre dies com a fórmula de conciliació familiar (consulteu ací).

El personal de Labora s'ha adaptat a les condicions de prestació de serveis, al teletreball i a les diverses necessitats sorgides o potenciades arran de la crisi de la COVID-19.
D'aquesta manera, cal recordar que des de Labora s'han posat en marxa les ajudes al personal autònom afectat per la crisi sanitària de la COVID-19, als i les treballadores que s'hagen acollit a reducció horària i als afectats pels ERTO amb una reducció horària. Totes aquestes ajudes s'han publicat i concedit en un temps rècord tenint en compte l'excepcional situació per la COVID-19.

D'altra banda, tant des dels Espai Labora com des del Departament de Comunicació, s'han multiplicat els canals per a poder garantir a la ciutadania informació sobre els processos d'inscripció. Així, des del whatsapp i el correu de Labora s'han atés durant aquests mesos dotze vegades més consultes de les habituals.

Espai Labora

Labora està treballant per a adaptar tots els seus procediments i oferir els mateixos serveis garantint la seguretat i la salut de les persones usuàries. Així, des de l'inici de la crisi sanitària ha dut a terme les renovacions de desocupació de manera automàtica, i seguirà amb aquesta mecànica que evita tràmits i desplaçaments innecessaris a les persones usuàries.

Així mateix, s'està treballant en l'obertura al públic dels Espai Labora amb cita prèvia i es prioritzarà l'atenció telemàtica. Les noves tecnologies permeten, per exemple, rebre orientació laboral a través de videoconferència.

Formació

D'altra banda, Labora ha représ l'activitat formativa presencial en la formació professional per a ocupació en els Labora Formació, amb totes les mesures d'higiene i prevenció per al personal treballador i l'alumnat.

Durant la crisi sanitària, Labora ha intensificat el treball formatiu virtual. Així, s'han oferit, a través de l'Aula Virtual 16, els nous cursos de manera totalment gratuïta en competències transversals.