Nota de premsa

LABORA inicia una campanya interactiva a través de les xarxes socials per a ajudar a enfrontar-se amb èxit a una entrevista de treball

08/01/2021

- Personal orientador de LABORA interactuarà mitjançant enquestes i reptes diaris i proposarà situacions reals
- La campanya comença l'11 de gener a través de les xarxes socials de @GVALabora



LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, inicia dilluns que ve 11 de gener una campanya d'orientació sota el nom 'Et donem les claus', amb l'objectiu de donar a les persones desocupades, o a la recerca d'una millora d'ocupació, les eines necessàries per a tindre èxit en una entrevista de treball.

Per a fer-ho, s'ha comptat amb un equip format per personal tècnic d'orientació laboral que ofereix tècniques efectives que tenen lloc en entrevistes reals de hui en dia.

A través de diversos vídeos, infografies i cartells es desenvolupen les millors tècniques per a enfrontar-se a una entrevista de treball per primera vegada, així com saber què respondre en cas que no es tinga experiència o haver-se deixat els estudis.

També es faciliten tècniques per a realitzar una entrevista telemàtica, tan important en aquesta època marcada per la pandèmia i el teletreball. Així mateix, s'explica a la ciutadania què són i com es desenvolupen les dinàmiques de grup en la selecció de personal.

Durant la campanya, la ciutadania serà la protagonista i, per a fer-ho, LABORA interactuarà amb les persones interessades a través d'enquestes i reptes diaris, en què proposarà situacions reals i plantejarà preguntes compromeses que se solen fer en entrevistes de treball. Les persones participants podran proposar respostes diferents i LABORA els ajudarà a obtindre la millor solució possible.

Continguts actuals i realistes

Per a dur a terme aquesta campanya, LABORA ha comptat amb el suport de personal tècnic d'orientació laboral, que ha elaborat els continguts basant-se en entrevistes de treball reals i situacions quotidianes.

Durant les pròximes 8 setmanes s'aniran desvelant diversos consells, trucs i resolucions de dubtes en les seues xarxes socials: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i YouTube.

Així, es publicaran quatre vídeos que protagonitzaran professionals d'orientació laboral amb diversos anys d'experiència, que donaran una informació real, pròxima i didàctica, amb exemples quotidians. També es publicaran més de 50 imatges amb consells i resolucions de preguntes difícils. Es duran a terme una desena d'enquestes i tres infografies per a interactuar amb la ciutadania.

Aquestes accions pretenen ser un reforç als serveis d'orientació ja existents en els diversos Espai LABORA. Amb aquesta informació, es redirigeix la ciutadania interessada a ampliar els seus coneixements a Punt LABORA (consulteu ací), en què es pot concertar una cita prèvia amb el personal d'orientació del seu Espai LABORA.

Amb aquesta campanya, LABORA pretén fomentar la participació de les persones desocupades amb el personal orientador amb l'ús dels diversos canals que brinden les xarxes socials.

Xarxes socials

LABORA té una àmplia experiència en l'ús de les xarxes socials per a interactuar i fomentar la participació i la col·laboració amb la ciutadania mitjançant el diàleg i el debat. El perfil de Facebook @GvaLabora, amb 77.500 seguidors, és el perfil de l'organisme autònom de la Generalitat amb més seguidors i seguidores. Quant a Twitter, @GVAlabora, amb 24.700 seguidors i seguidores, és el quart perfil que en té més de la Generalitat, darrere dels comptes de Generalitat, Comunitat Valenciana i GVA Educació.